fredag 6 juni 2014

Examensceremoni

Igår var det examensceremoni! Familjen kom förbi och vi gick alla till M-huset för tal, sång, blomutdelning och fotografering. Var så kul att kunna få en liten ceremoni för fem års slit, och särskilt med Anna och Sofie bredvid mig. Tänk, fem år! Vilken tur att det var just er basgrupp jag hamnade i den hösten för fem år sen mina vänner. Hur skulle mitt studentliv (och studieresultat ;) ) sett ut utan er att ventilera med under tjejkvällarna eller som sett till att jag tog mig till bibblan om morgnarna? Jag blir ju kvar i Växjö ett år till, men mina fina töser har redan åkt till nya liv i den "riktiga världen". Båda har fått anställningar på skolor (grattis igen! ni är fantastiska!), flyttat in i sina respektive hem och snart vankas bröllop för Anna och hennes Oskar. Helt otroligt =)

Läänge sen nu - första dagen på uni.
Och mer eller mindre sista

Vår lilla basgrupp innehöll en hel fantastiska personligheter, vara några redan tagit examen och är ute i vida världen. Andra har hittat andra saker de hellre ville göra. Det är ju så mycket som hinner hända på fem år.

Glada studenter på sin första termin

Vi bodde princip i Leonardo, den stooora salen på uni

Jag var ju inte med så mycket som pendlare, men det var med Anna och Sofie som jag besökte utelivet i Växjö för första gången (bara det faktum att det var de två som drog med mig till Sivans (av alla ställen) är ju lite kul).

Vi kommunicerade utan ord, här med Kani till vänster - som snällt tog in mig när jag inte kom hem efteråt

 Men det är kvällar som de här som var de bästa. Lugna, mysiga och utan tvång. Eller terapikvällarna när de fick mig att följa Bonde söker fru(!) (fast mest drack vi té och gnällde på plugg).














Och nu, fem år senare, är vi plötsligt lärare! (eller ja, jag har ju ett examensarbete att skriva färdigt först, och ett förtroendeuppdrag att sysselsätta mig med, men ändå).

Vi klarade det!

1 kommentar:

  1. ni är så fina o ett stort grattis till er alla :)

    SvaraRadera