fredag 15 augusti 2014

You're a wizard Harry, and that's why I'm defying gravity.

Hemma igen efter Londonresan och tillbaka på jobbet. Vi har haft det riktigt bra och kul och roligt och stressigt och tunnelbanigt och det var superskoj att äntligen få se London! Vi har gått på Oxford street, besökt Soho, promenerat i China Town, Camden Market och Covert Garden, handlat på Primark, besökt 3(!) Disneystores, åkt maaassa tunnelbana, skumpat runt på dubbeldäckarbussar så höga att de slog i trädgrenarna, gått på Warner Bros Harry Potter-tour, vadat genom översvämmade tunnelbanestationer, hamnat mitt i demonstrationståg, inte orkat stå i kön på Kings Cross till plattform 9 3/4, tappat bort mobiltelefoner, sovit i hotellrum utan fönster på sängar på hjul, lekt Stålmannen i telefonbås, gått på musikal, sett supermånga måste-ses som British museum, London Eye, Big Ben, Buckingham Palace, Westminister Abbey...

Elinor var innehavare av den riktiga kameran, så jag har bara mina mobilbilder än så länge. Här kommer några:
Det obligatoriska Starbucksbesöket

Emma visades oss The Breakfast Club. Supermysig restaurang i Soho.

Kan ju inte inte gå in när man finner en Disneystore

Vi hamnade plötsligt mitt i en demonstration mot konflikten Palestina-Israel.


Vi blev kära i färgerna inne på M&M-store

Åt på en av Jamie Olivers restauranger.

Att ta sig till HP-touren var ett äventyr i sig.


Blev kär i Hogwarts.(Igen).

Besökte British Museum. Fick bara lite torgskräck

Såg Wicked. Fick gåshud.
 Och nu bildserien "Erikas huvud tillsammans med kända attraktioner i London"
Buckingham Palace

Westminister Abbey

Big Ben

London Eye
Precis nu när jag skriver detta så fick jag några bilder från Elinor, så här kommer två bubblare:
Jag och Elinor i Diagon Alley

I am Super(wo)man!
(På instagram kan man finna mina och Elinors mobilfoton på taggarna #trevännervilseilondon samt #trevännervilseivärlden)

2 kommentarer:

  1. åh va härligt :D ni är verkligen lyckligt lottade :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Är så glad att vi lyckas åka iväg på små och stora äventyr.

      Radera