måndag 22 augusti 2016

Imorgon smäller det

Jag har nu påbörjat min andra vecka som lärare :D Första veckan kan sammanfattas som positiv men rörig. Kollegorna är härliga, det verkar vara högt i tak, samarbetesinriktat och öppet klimat. Dock lider språkintroduktionen av problem där det märks att den startades upp snabbt och expanderar snabbare än det finns resurser. Trist, men inte helt förvånande och något som jag misstänker är ett nationellt problem.

Jag personligen är nervös över planeringen. Som ny har jag inga färdiga planeringar att utgå ifrån och det ä lite tufft att få räta på alla kurser. Samtidigt som jag har fått tillgång till mina kollegors material och som planering är otroligt kul.   *skratt* får se om eleverna får någon utbildning i höst ;)

Framförallt har allt hittills varit så himla kul. Jag har saknat skolmiljön, och jag är så taggad för att få träffa ungdomarna imorgon!

1 kommentar: