torsdag 18 augusti 2016

Vad hände nu?

AAhhhh

tydligen är jag lärare! Det visste jag ju, att jag blivit anställd som alltså, men det är helt ofattbart!

Jag har ett passerkort, nycklar, läroböcker, kämpar  med terminsplaneringar, kommer bil mentor, flyttar möbler, väntar på att få mitt alldeles egna skrivbord, går igenom introduktion för nyanställda och är så så så taggad på att faktiskt få träffa eleverna. Mina nya kollegor verkar så himla bra, trevliga, kul och trygga i sin arbetsplats. Ledningen verkar öppna och lyhörda. Det är säkert inte så fluffigt som dessa första dagar verkar, men å andra sidan har inte heller kaoset kallat terminsstart skrämt mig heller, och det är ju alltid något.

4 kommentarer:

  1. Låter awesome! :) Lite avis på de som ska ha dig som lärare och mentor :)

    SvaraRadera
  2. Kul, Erika! Hoppas allt går fint!

    SvaraRadera