måndag 29 maj 2017

Betygsättning

På onsdag sätts treornas betyg. Jag håller i tre religionskurser med ca trettio treor i varje.

Den senaste veckan har jag blivit jagad av nittio treor som vill veta/komplettera sina betyg. Som de nu ett år in i kursen inser är en grej. På nittio elever känns det just nu som jag har nittio speciallösningar mot de efrertraktade betygen och avslutade kurser.

Den senaste veckan har jag suttit till sen kväll/natt nästintill varje kväll för att kunna bemöta behovet av rättningar och anpassningar.

De som hävdar att lärare har det lätt eftersom de har så mycket ledighet har aldrig jobbat som lärare.

Den senaste veckan har jag också, ganska spontant och väldigt oväntat, fått tacksamhet från eleverna när jag anpassar mig efter dem och försöker möta dem i deras situation. Fått tack och fina kommentarer som tackar för ett fint år.

De som hävdar att det finns något yrke bättre än läraryrket har aldrig jobbat som lärare  <3

1 kommentar:

  1. Vad fint. Mitt läraryrke är ju lite annorlunda, men det är så kul att se framförallt barnens framsteg och gulligt när de kommer fram och berättar att de ska få ett syskon eller om något som hänt på helgen.

    SvaraRadera