söndag 7 maj 2017

Livets ljusglimtar

Livet blev inte så himla mycket lättare att hantera i april, och ser inte ut att ljusna i något större avseende i maj - så jag tänker att jag behöver hålla huvudet ovanför vattenytan och hitta fem ljusglimtar att se fram emot under den närmsta tiden:


1. Min födelsedag
Den bästaste dagen på året (efter julafton). Jag får uppmärksamhet, kärlek och presenter. Det börjar kännas som att jag närmar mig 30 år och även om jag är lite tveksam till detta trivs jag oerhört bra med min ålder. Jag får också bjuda in mina favoritmänniskor och tvinga dem att bära konstiga kläder. I år blir det superhjältetema - och jag kan verkligen behöva få känna mig som en superhjälte just nu.



2. Dansuppvisning
Dagen efter min fina superhjältefest kommer vårens dansuppvisning. Jag är SÅ nervös, särskilt inför hip hop-dansen, men samtidigt är jag stolt över  hur långt jag har kommit nu några år in. Jag kan känna resan jag har gjort i musklerna.

3. Växjö PRIDE
Växjös pride-firande har nu funnits i några år och i ALLA år har jag missat det på grund av kåren. Är det inte Sveriges förenade studentkårers fullmäktige har Linnéuniversitetet sin akademiska högtid. MEN! I år kan jag gå! Eventuellt kör jag hela fadderullan och även deltar i paraden. Det ska bli så roligt!


4. Vårruset
Min och mammas försiktiga satsning har nu blivit tradition. Det känns kul att få något som vi gör tillsammans. Att springa runt Växjösjön är inte så fel det heller, otroligt fin utsikt.

5. Solen
Under helgen som varit kom solen fram. Jag och Viktoria spenderade lördagskvällen i gräset, omgivna av musik och grilldofter. Det kändes som sommar i luften, och bara det gör att ens problem genast känns lite mindre och mer lätthanterliga. Jag hoppas på fler sådana kvällar.

1 kommentar:

  1. Min alldeles egna superhjältinna ��������

    SvaraRadera