onsdag 8 oktober 2014

14: Favoritsuperhjälte

Om man känner mig det minsta är det kanske inte någon överraskning vem som är min absoluta favoritsuperhjälte.

nanananananana...
Men superhjältefan som jag är har jag ju flera andra som är bland favoriterna. De flesta kommer från Marvel X-men, som Rougue, Gambit och Wolverine. Så man skulle kanske kunna kategorisera dem som Batman och X-men främst. Om man kollar på mina favoritkaraktärers gemensamma nämnare är de ofta de lite mer tragiska backstories-arna som har påverkat dem psykiskt. Detta var något vi i min rollspelsgrupp la märke till i mina skapade karaktärer - de är ofta de lite mer intellektuella, med suuupersorgliga bakgrunder, som har påverkat dem på olika sätt. Så jag antar att det är den sortens historier som jag gillar ^^






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar