måndag 27 april 2015

Att vara oresonlig

Det är inte lätt att engagera sig. Att vilja. Att kämpa. Att slåss för sina tankar. Åsikter. Jag springer in i en vägg, igen och igen och igen och igen. Möter oförståelse. Ignorans.

Och jag glömmer. I min ilska. Att den jag möter. Den som vägrar förstå. Att även den är engagerad. Att den vill. Att den kämpar. Slåss för sina tankar. Åsikter. Den springer in i en vägg, igen och igen och igen och igen. Möter oförståelse. Ignorans.

Från en vägg som är jag.

Det är inte lätt att engagera sig. Att vilja. Att kämpa. Men det är viktigt. Det är viktigt att inte ge upp. Att inte sluta kämpa. Men det är också viktigt att inte glömma. Att inte springa in i väggen. Att inte vara väggen. Att ibland se människan som står framför en.

Jag glömmer för ofta. Nästa gång ska jag inte springa. Nästan gång ska jag försöka möta människan. Försöka att ine vara väggen. Nästa gång ska jag försöka sträcka ut handen.

2 kommentarer: