torsdag 16 april 2015

Studiiesocialt ansvarig 15/16

Jag tänkte att jag eventuellt skulle försöka mig på ett sånt där blogginlägg om mitt liv igen, det var ett tag sedan nu. Främst för att jag har mycket att göra om dagarna, men även för att jag hela tiden dokumenterar vad jag gör - jag skriver rapporter varje vecka i jobbet, instagrammar i jobbet, bloggar i jobbet... att göra det privat känns som upprepningar och inte lika kul. Får väl vara så lite tills det känns som det släpper igen :)

Vad gör jag om dagarna då? Jaa... kårlivet är inget om inte omväxlande. Jag jobbar, jag jobbar mycket, jag avskyr det, jag älskar det. Mest älskar jag det. Älskar arbetet, människorna, kollegorna, styrelsemedlemmarna. De vänner som jag har fått genom Linnéstudenterna är ovärderliga - oavsett om de är från mitt första år eller mitt nuvarande. jag kan ju ärligt säga att mitt liv hade sett väldigt annorlunda ut idag om jag inte sökt till kåren första gången den där våren 2012.

Och nu sökte jag för ett år till. För vem kan få nog av långa dagar, kvälls- och helgjobb, stress, panik, brandsläckeri och att känna sig otillräcklig? Är ju inte så himla långt från vad jag föreställer mig läraryrket, så det är väl bara att vänja sig. Det är ju för människornas skull man gör det. För människornas skull man älskar det.

Och nu blev jag vald för ett år till. Och jag är så himla glad över att få sitta ännu ett år. Jag tror att det kommer bli ännu ett underbart år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar