söndag 24 juli 2016

Bland Radler och Bratwurst

Jag spenderade ca 10 dagar i Tyskland. Mitt första besök i landet någonsin, om man inte räknar två timmar på en tom tågstation mitt i natten i Berlin när vi bytte tåg på skolresan Prag-Hässleholm (ingen räknar någonsin det). Jag hade fantastiskt kul och jag tog i princip inga foton. Både jag och Andy tog för en gång skull telefonsemester (de som känner mig och tycker att jag är telefonberoende ska veta att jag är ingenting mot Andy). Det betydde att jag ibland inte ens tog den med mig. På flera sätt så oerhört befriande.

Andy gjorde min semester mycket mer ambitiös och äventyrsfylld än vad jag förväntat mig. Jag som ojat mig över att träffa hans familj för första gången fick (förutom mamma, pappa och bror) träffa morbror, moster, kusiner, mormor och morfar. Vi utforskade utanför hans lilla hemstad och såg området omkring det frankiska (?) Bayern. Vi besökte Nürnberg och München, men även medeltida städer, stora vattenparker, utomhusbassänger, ett litet nöjesfält, en äventyrsskog i sann "klättra och åka linbana"-anda, en BMW-värld  och åt massor av tyska maträtter jag aldrig hört talas om förr.

Men några bilder blev det ju.

3 kommentarer: