torsdag 10 april 2014

Inskrivningssamtal

Idag åkte jag och mamma till Ljungby för inskrivningssamtal inför själva operationen. Jag vägdes, tog blodprov, kollade hjärta och anding, EKG, fick prata med sjukgymnast och narkosläkare. Hela rubbet alltså. Känns verkligen som man hamnat på rätt ställe, både jag och mamma sa att vi kände oss himla trygga hos alla och alla besök gick smidigt.

Min Modifast-diet har fungerat bra -> 12kg(!) lättare på 4,5 veckor känns inte fy skam =) Var mycket mer än vad jag trodde (de vill att man ska ha gått ner iaf 6-8kg) så jag blev allt lite stolt. Har inte varit alltför tufft, men det är ju också eftersom jag har haft ett klart slutdatum till när jag kan variera kosten mer - vad jag saknar smaken av mat! Är inte ett dugg sugen på chokladpudding alltså. I övrigt tycker jag även att jag får skryta lite med att alla mina värden är otroligt bra. Kändes skönt att kunna prata med läkarna och sköterskorna utan att behva räkna upp en massa krämpor eller mediciner, och att resultaten på alla tester visar att min kropp trots allt mår bra.

Just nu känns det lite nervöst inför måndag. På söndag ska jag duscha med en särskilt bakteriedödande duschsvamp, starta kroppen på smärtstillande (alvedon) och ta en spruta själv (för att undvika proppar). Är nog mer nervös över att ta sprutan än själva operationen ;) Har inga större problem när en sköterska gör det, men är inte överdrivet förtjust över tanken att sticka mig själv. Men det kommer gå det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar