tisdag 1 april 2014

Kanske är det lugnet före stormen, men ingen panik är uppkommen

Jag börjar verkligen inse att det är den här våren allting händer. Ingenting stannar som det var och alla mina trygghetspunkter i vardagen förändras.

Anna och Sofie har en gång för alla lämnat campus. Anna till nyköpt hus som renoveras för fullt medan hon planerar sitt sommarbröllop. Sofie till lägenhet och sambo. Våra tjejkvällar är över. Till sommaren väntar examen för oss alla tre och till hösten väntar arbetslivet. Simone åker eventuellt till England en termin och planerar att inte komma tillbaka till Växjö, utan drömmer om en plats lite närmare sin spanjor. Michaela, nybliven sambo, flyttar till större och hoppas på stora förändringar i livet till hösten som pedalare. Nästan alla i kåren lämnar styrelsen. Jag hamnar förhoppningsvis i den igen, fast på heltid. Vilket skulle innebära att jag står med heltidsjobb till sommaren i alla fall ett år framåt. Jag blir inte riktigt student längre, efter fem år av studier. Får jag inte det uppdraget blir det till att söka annat jobb, och kanske flytta från Växjö helt och hållet. Får jag det kommer jag lämna min lägenhet ändå, och kanske får jag roomie. Nu vankas även operationen vilket redan har och kommer innebära förändringar i vanor och livsstil. Jag kan och kommer inte längre kunna jobba på Stallet. Och Stallet, min fina studentpub, som jag slitit och stånkat på i snart två år, genomgår kanske de största förändringarna av dem alla och blir en ideell förening istället för ett aktiebolag. Idag lämnade Lina oss och Gun-Britt på kåren gick i pension efter 26 år som ekonomiansvarig. En ny verksamhetsansvarig och en ny ekonom har tillsats. På Stallet ska en ny driftansvarig anställas, en styrelse tillsättas och arbetslaget måste bestämma sig för om de ska vara en grupp eller en officiell förening.

Det är nu det händer. Trots det känner jag mig ganska lugn. Det är spännande och läskigt, men jag kan inte påverka så mycket och jag tror verkligen att allt är till det bättre. I slutändan kommer det bli riktigt bra. Ingenting är förhastade beslut, allting har diskuterats, vridits och vänts på för att sedan arbetats fram tills den här våren. Vissa saker i flera år. Det är den här våren det händer.

1 kommentar:

  1. Det är nu det händer och det är verkligen en anledning till att göra det här till den bästa våren någonsin :)

    SvaraRadera