torsdag 1 maj 2014

Det finns visst ett liv efter terminens slut

Idag har inte varit en av mina favoritdagar. Övergången till mjuk mat har gått bra, men det har märkts på magen att den fått jobba. Det påminner lite om när man först började äta soppa efter operationen - man känner i magen att den inte riktigt är van vid den mat den får. Är inte direkt jobbigt och gör inte ont, men kan vara lite obahgligt ibland. Man blir ju lite trött på att alltid ha en udda mage som beter sig också, men det är väl bara att härda ut =) Idag var den dock extra upprorisk, fick nästan sura uppstötningar och trodde att jag skulle börja kräkas. Har lugnat sig igen i alla fall.

Roligare nyheter är att jag blev vald till Studiesocialt ansvarig i kårstyrelsen 14/15! Vilket betyder att jag kommer att stanna i Växjö ett år till. Är så spännande! =) Ullis har redan börjat dela sin kalender med mig, så det blir full rulle från början ;)

När det har varit en så fin och solig vecka får man ju passa på att vara ute. Från tidigare i värmen.
Igår var det ju valborg också. Firades i all enkelhet med att först trotsa vädret på Tufvanängen. Grillning och trevligt sällskap. När regnet sen blev för mycket gick vi hem till Micha och Herr Hatt tills vi alla nästan somnade. Otroligt mysig dag.

1 kommentar: