måndag 1 december 2014

En uppdatering om det där kaoset jag kallar mitt liv

Bu! Nu lurkar jag härinne igen. Dock miss i nassen, vilket inte riktigt är ok (borde ju sooova). Men det är natten mellan första advent och första december och jag är sååå redo för december! Vill ha jul (och julledigt) nu nu nu! ;)

Annars flyter (springer) dagarna fram med långa dagar, sena kvällar, mörker (47 minuter sol i Växjö under november), trötthet, mys i soffan, värmeljus, julpynt, bakning osv som hör hösten till. Mestadels känns situationen mer hanterbar än den gjorde i början av månaden - hade tom en vecka där jag höll mig inom 40 arbetade timmar! Det ni!

Förutom att springa mellan möten försöker jag fundera över vad jag vill göra med mitt liv. Om jag vill söka ett år till som studiesocial på kåren, börja söka jobb eller om jag vill våga mig på att läsa den där mastern som jag är så sugen på (och då våndas över hur jag ska lyckas finansiera det). Och om jag vill börja söka efter arbete, om det faktiskt är lärare jag vill bli. Att arbeta 45h i veckan är inte ett dugg kul, och då veta att det blir min vardag svider mer än lärarjobbet lockar i dagsläget. Men vi får väl se, mitt perspektiv ser kanske helt annorlunda ut när jag funderat vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar