lördag 6 september 2014

7: När och varför började jag blogga?

Jag har bloggat länge, men i omgångar. Min allra första blogg tror jag var en "hemlig" där jag bara skrev av mig. Det var för när jag var ledsen, eller extra glad, eller hade en rad eller två som jag ville få ur mig. Dagböcker och anteckningsböcker har fått fylla samma funktion i hela mitt liv.

Efter det bloggade jag även sporadiskt tillsammans med en vän när hon mer eller mindre flyttande in hos oss. Vårt liv tillsammans mer eller mindre ;) När den bloggen tog slut skrev jag inte på ett par år, men fick kli i fingrarna igen och startade Fjollrika. Först var den, precis som min allra första, en plats för dikter och tankar, men blev så småningom mer och mer en dagbok.

Den här bloggen är relativt ny. Jag ser den mer som en fortsättning på Fjollrika, men det fanns så få funktioner inom bloggen på den sidan =)




1 kommentar: