söndag 7 september 2014

8: 10 senaste låtarna på min spotify lista

Jag har en hel del spellistor på mitt spotifykonto. Jag delar upp dem i språk, tempo och "sort". I nuläget är det:

Scion - lugn och figthmusik. För mitt scionäventyr (rollspel) som jag försöker mig på att skriva.
Instrumentalt - bästa när man måste fokusera. Min go-to-lista när jag har pluggat. Mest klassisk musik.
Anime - olika låtar från anime. De japanska versionerna.
I dreamed a dream - musikallåtar
En sång om oss - lugna låtar på svenska
En livstid i krig - svenska låtar i snabbare tempo
Iris - lugna låtar på engelska
Revolution - engelska låtar i ett snabbare tempo
Snart är det jag som är kung - låtar från animerad film, på svenska
Colors of the wind - låtar från animerad film, på engelska
Decembernatt - jullåtar

Jag har även alltid en "Just nu"-lista där jag "provar" nya låtar för att se om jag gillar dem, eller om jag har några låtar som jag allra helst vill lyssna på just nu. Ibland hittar jag även en låt som jag gillar så mycket just då att jag bara lyssnar på den låten - då hamnar den även här.

De tio senaste låtarna på min "Just nu"-lista är från en liten Timbuktu-period:
1. Inte stor nog
2. I resten av ditt liv
3. Alla vill till himmelen men ingen vill dö
4. Fallskärm
5. Stanna kvar
6. Broarna som tar oss över
7. Natt&Dag / Petter, Chords
8. Nattdjur / Lilla Sällskapet
9. Jag vill ut / Lilla Sällskapet
10. Din soldat / Albin, Kristin Amparo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar